شهید محمد علی ناظری

محمدعلی ناظری

نام پدر: علیمراد

محمد علی ناظری
محمد علی ناظری

تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۷/۱۴

محل تولد: خانیک

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱/۲۱

محل شهادت: جزیره مجنون

محل دفن: خانیک

یگان اعزام کننده: بسیج جاده خندق


متن وصیت نامه شهید  محمد على ناظرى

شهید محمد علی ناظری

‏( بسم الله الرحمن الرحیم )‎

دست از طلب ندارم  تا کام من بر آید

یا تن رسد به جانان ، یا جان ز تن بر آید

‏با سلام به پیشگاه مبارک پیامبر گــــــرامى اسلام (ص) و امــامـــان معصوم (ع ) و با سلام و درود به پیشگاه امـــــام عزیز و امــت شهید پرور ایران اســـلامى (  بخصوص خـــانواده معـــظم شهـــداء ) و سلام و درود و دعـــاى بى کران بر رزمندگان حمـــاسه آفرین شکست ناپذیر و   اسلام .
و با سلام خدمت پدر و مادر عزیزو برادران و خواهران گرامى ام و سلام خدمت کلیه اقوام و آشنایان و دوستان و همسایگان ، در ابتدا از تمامى شما عزیزان مى خواهم که من را حلال کنید و از من راضى باشید تا در پیشگاه خداوند متعال سرافکنده نباشم .
هدف من از آمدن به جبهه اولا یارى کردن دین خدا بود چنانچه خداوند مى فرماید :
( یا ایها الذین آمنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ) ‎  ‏سوره محمد آیه ۷‎  ‏اى مومنان اگر ( دین ) خدا را یارى کنید شما را یارى خواهد کرد و قدمهایتان را استوار خواهد نمود . ‎  ‏و ثانیا براى رضایت خاطر و رضایت وجدان خودم بود . مگر ما نبودیم که در شعارهایمان مى گفتیم : اماما ، اماما ، ما اهل کوفه نیستیم ؟
آیا مگر ما نبودیم که با شنیدن داستان غم انگیز شهداى کربلا بر مظلومیت آنان مى گریستیم و بر سر و سینه زده و گریبان مى دریدیم ؟
آیا مى بایست این فریاد ها در حد شعار باقى مى ماند ؟
آیا نمى بایست به نداى کمک طلبى امام عزیز ، این فرزند راستین على ( ع ) لبیک بگوییم ؟
شهید چمران سردار رشید اسلام در مورد مقام شهید چنین نظرى داشت : شگوه هستى در برابر شهید تسلیم و خاضع است . روایات و احادیث بسیارى وجود دارند که عظمت مقام شهید را مى رسانند .
خداوندا مرگ من را شهادت در راه خودت قرار بده .
آرى ، اى امت حـــــزب الله این جــــوانان عزیزى که مشتاقانه به جبهه هـــــا مى روند و شهـــــادت را آگاهانه انتخاب کرده اند ،   در روز قیامت در پیش خداى متعــــال روسفید خــــواهند بود و بدانید که شهیدان مــــا زنده اند و اینهـــــا هستند کــــه با خـــون خــود درخت اسلام را آبیارى کردند .


 

1 دیدگاه دربارهٔ «شهید محمد علی ناظری»

  1. بازتاب: شهدای خانیک – روستای خانیک فردوس Khanik Ferdows

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *