زندگی نامه شادروان دکتر عباس رزمی

باسمه تعالی

زندگینامه شادروان بسیجی جانباز دکتر عباسعلی رزمی

شادروان بسیجی جانباز دکتر عباسعلی رزمی فرزند محمد علی به شماره شناسنامه ۱۳ در تاریخ ۱۵/۰۹/۱۳۴۴ مصادف با ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) در خانواده ای مذهبی که از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کردند در روستای خانیک از توابع شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی دیده به جهان گشود.

وی دوره تحصیلی ابتدایی را در روستای خانیک و پس از آن دوره تحصیلی راهنمایی را به جهت عدم وجود امکانات تحصیلی در زادگاهش راهی شهرفردوس گردید و در مدرسه راهنمایی تحصیلی فردوسی به تحصیل پرداخت . در سال دوم راهنمایی بود که انقلاب اسلامی در اوج خود بود و در تظاهرات علیه حکومت شاه شرکت می نمود و علاقه زیادی به امام (ره) و انقلاب داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل بود که جنگ تحمیلی شروع شد و اولین بار در سال ۱۳۶۳ بنا به دعوت حضرت امام خمینی (ره)………

حتی بدون خداحافظی از خانواده به همراه دیگر جوانان برومند شهرستان به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت . در این اثناء هم در سنگر علم و تحصیل و هم در سنگر مبارزه و دفاع از میهن تلاش می نمود و تا پایان جنگ تحمیلی چند سال از عمر خود را صرف مبارزه و دفاع از میهن نمود. و اکثر جوانان آن زمان با شور و شوقی که داشتند در مراحل بعد با وی به جبهه شتافتند.وی در عملیات کربلای ۴   مجروح و همرزمان وی در آن زمان شهید محمد حسین صفری ، شهید ناوکی ، شهید محمد حسن کبیری و دیگر عزیزان هم محلی آقایان حسین غلامی ، حسن فکری و سایر دوستان علی اکبر دیاری ، محمد رضا مشفقی و. . . بودند.

شادروان در اکثر مناطق جنگی جنوب ، جنوب غرب و غرب حضور داشت و در عملیاتهای کربلای ۴ ، ۵ و میمک و … شرکت داشت و رشادتهای زیادی از خود نشان داد. اواخر جنگ بود که پس از اخذ دیپلم رشته تجربی از دبیرستان آیت ا… طالقانی شهرستان فردوس و شرکت در کنکور سراسری در مقطع تحصیلی فوق دیپلم رشته پرورشی تربیت معلم شهرستان فردوس پذیرفته شد و بعد از آن چند سالی در مدارس شهرستان فردوس تدرسی نمود. و سپس تصمیم به ادامه تحصیل گرفت که با تلاش و کوشش شبانه روزی و شرکت در کنکور سراسری در سال ۱۳۷۰ در رشته دکترای داروسازی دانشگاه کرمان پذیرفته شد و با تلاش مجدانه در سال ۱۳۷۵ موفق به اخذ درجه دکترای حرفه ای داروسازی گردید .

ایشان پس از اخذ درجه دکترای داروسازی و دریافت مجوز بنا به تشخیص در مناطق محروم راهی یکی از بخش های شهرستان کهنوج استان کرمان به نام قلعه گنج شد و نسبت به تأسیس وراه اندازی داروخانه در این منطقه محروم اقدام و خدمت رسانی را به مردم آن منطقه شروع نمود و علاوه بر مسئولیت فنی داروخانه حدود ۲ سال دبیر بهداشت مدارس منطقه نیز بود و به عناوین مختلفی به مردم محبت و کمک مالی می نمود از جمله این موارد : تهیه آرد و توزیع رایگان بین افراد کم بضاعت ، معاینه رایگان کلیه دانش آموزان و اعزام و تأمین هزینه های بینایی سنجی و دریافت عینک رایگان جهت تعداد ۶۰ دانش آموز ،خرید و توزیع لباس و شیرخشک رایگان بین نیازمندان،کمک نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و بیماران ،مشاوره بهداشتی چهره به جهره مردم روستاها و… لذا مردم منطقه نیز او را دوست داشتند و به او عشق می ورزیدند .

و سرانجام در تاریخ ۱۵/۰۴/۱۳۸۷ در مسیر رفتن از شهرستان فردوس به محل کار بعد از شهرستان جیرفت دچار سانحه رانندگی شد و به لقاء حق پیوست

(روحش شاد و یادش گرامی باد)

ارسالی توسط آقای محمدابراهیم ابراهیمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *